Laatste weken Greengrove - Reisverslag uit Edson, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu Laatste weken Greengrove - Reisverslag uit Edson, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Laatste weken Greengrove

Door: Chris Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Chris

12 Oktober 2017 | Canada, Edson


We krijgen af en toe bezoek hier op Greengrove meestal vrienden of familie van Pat. Die blijven dan wel eens voor een nachtje maar meestal zijn we met ons eigen clubje. En dat is dan met z’n 4e. We zijn dus ook op een aantal klussen geweest buiten ons eigen territorium. Hier zijn we de bomen gaan planten op locatie en wat extra geld verdient. Ik zou ook meer uren kunnen maken om zo wat zwart geld te verdienen. Maar tot nu toe nog geen dag vrij gehad vanwege het kamperen. Dus voor nu vind ik het werk wat we moeten doen voldoende, misschien over een aantal weken dat ik extra ga werken.
Een kleinzoon (Justin, 20 jaar) van Pat is hier ook voor een aantal weken aan het werk. Ik kan wel redelijk met hem opschieten dus gaan we vaak poolen.
Op zaterdag 16 september zijn er 2 helpers (een koppel) bij gekomen. Hopelijk brengt dit wat meer gezelligheid. Ik ben al een paar keer naar de supermarkt geweest dit is in Edson ongeveer 40 min rijden vanaf hier. Ze geven me dan een volledig lijst mee ook voor verschillende winkels en dan zijn ze weer een paar honderd dollars lichter. Dus op zaterdag was hetzelfde verhaal mocht iets eerder stoppen met werken om boodschappen te doen. Dus ben zoals de andere keren gewoon alleen, en na 15 min rijden jawel hoor….. klapband. Had geluk dat ik ondanks de snelheid hem prima onder controle hield en er gelukkig meteen een afslag was. Kon na wat trekken en duwen de band zelf verwisselen en in de stad bij een garage een nieuwe band krijgen. Maar door dit incident was ik uiteindelijk pas 7 uur weer terug. Gelukkig alles goed afgelopen en weer een ervaring rijker. Op zondag me 2de paardrijles gehad en in de middag deden we een shootout. Dus gingen we met de verschillende geweren dat Pat heb, kijken wie het beste kan schieten op een doelwit (doelwit was geen levend wezen uiteraard). Was wel erg leuk om te doen zeker niet de laatste keer. Het nieuwe koppel is ook gezellig dus meteen allerlei nieuwe kaartspellen geleerd.
De kou is inmiddels ook al gearriveerd, het heb al een aantal nachten licht gevroren maar op woensdag 20 september kwam de eerst sneeuw al! Dit had ik niet van te voren berekend dat het al zo snel kwam. Gelukkig bleef het niet liggen en de week erna was het alweer +10. Maar deels door het weer bleef ik ook 1 dag ziek in bed met een erg zere onder rug en van allerlei andere dingen. Gelukkig kon ik weer redelijk normaal aan het werk de volgende dag.
Kan erg veel lachen met het nieuwe koppel helaas gaan ze alweer bijna weg want ze bleven maar voor 2 weken. Een andere kleinzoon van Pat, Austin 19 jaar werkt hier ook al voor een aantal weken. Met hem kan ik veel lachen en delen. Dus er is weinig tijd om te vervelen want we gaan veel jagen, balletje trappen poolen of kaarten. Een van me laatste dagen hier mocht ik nog een x paardrijden omdat ik een goede kracht en leuke jongen was voor ze. (Zijn niet mijn woorden maar die van hun). De laatste dag kreeg ik nog een cadeau van moeder natuur, bijna 10 cm sneeuw viel er. Dooit wel snel maar is dus wel koud aan het worden. Laatste avond nog gezellig kaartspellen gedaan en een kampvuur gebouwd. Op donderdag 12 oktober verliet ik de ranch na 2 maanden. Ik ga op roadtrip met een paar andere backpackers die ik nog niet ken. We gaan met een auto Touren door de nationale parken. Heb gereageerd op een Facebook pagina zodoende ga ik met deze mensen. Enorm veel zin in!

  • 12 Oktober 2017 - 17:56

    Georgette Tavenier:

    Een mooie reis gewenst!

  • 12 Oktober 2017 - 20:30

    Sylvia:

    Lieve Chris mooi verhaal weer. De cowboy gaat nu op een roadtrip leuk hoor. Even vakantie houden. Veel lol gewenst met je nieuwe vrienden.

  • 13 Oktober 2017 - 17:20

    Kriena:

    Leuk verslag hoor Chris! Leuk weer iets van je te lezen,we wensen je veel plezier bij je roadtrip. Wees voorzichtig en geniet ervan.Wacht weer op een nieuw verslag van je avonturen. Groetjes.

  • 15 Oktober 2017 - 16:35

    Sandra:

    Hey. Je bent weer een ervaring rijker. En na hard werken is het nu tijd voor ontspanning. Veel plezier en geniet van alle nieuwe avonturen en leuke ontmoetingen. Liefs Sandra

  • 17 Oktober 2017 - 11:01

    D Schuitemaker:

    Hallo Chris eventjes een paar woordjes van Opa en Oma
    Zoals we dit een beetje lezen dan genietje wel en hebje ook nog een mooi ,
    koppel om je heen. Je houdt het wel knap hoor met 2 van die Dames.
    Hier is totheden toe alles ze, n gangetje, dus we moppere niet.
    gr Opa en Oma

  • 19 Oktober 2017 - 15:32

    Hans Kreuk (Zwervers):

    Hoi Chris en vriendin (waarvan ik helaas de naam vergeten ben)
    Met je moeder spreek ik vaak over jullie.
    hiermee een warme groet van één van jouw fans.
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt, maar kom tzt weer gezond terug bij je vrienden en familie, maar ook bij de Zwervers.

  • 13 November 2017 - 14:20

    Opa En Oma Tensen:

    WAT zijn we blij, dat het zo goed met je gaat.
    Hard werken en dan weer zo genieten van alles om je heen
    fantastisch allemaal
    Hou je goed.
    Tot het volgende bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Een halve wereld reis. Beginnen in IJsland samen met me broer Niels die vervolgs ook mee gaat naar Canada. Waar we gaan genieten van zijn Dwarf Games. Hierna gaat Niels naar huis en blijf ik in Canada hangen om vervolgegs al zuiderlijker te gaan tot en met Zuid-Amerika.

Actief sinds 26 Juli 2017
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 10996

Voorgaande reizen:

26 Juli 2017 - 29 Mei 2018

Mijn eerste echte lange reis

Landen bezocht: