The nationale parken. Genieten!! - Reisverslag uit Banff, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu The nationale parken. Genieten!! - Reisverslag uit Banff, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu

The nationale parken. Genieten!!

Door: Chris Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Chris

30 Oktober 2017 | Canada, Banff

Na een lange busrit van in totaal 12 uur wachten en rijden kwam ik na Edmonton, Calgary eindelijk aan in Banff. De Duitse meiden haalde me op van het bus station. En WAUW…. Ze zijn behoorlijk knap en leuk. Meteen elkaar even leren kennen in de avond en de volgende dag redelijk vroeg op pad met ook andere mensen om een hike tour te doen. We hebben heel wat mooie meren en gebieden bekeken en het is echt prachtig. Na een volle dag kwamen we terug in het hostel. Ik sliep in een ander hostel voor 2 nachten hierna sliep ik voor 2 nachten in hetzelfde hostel. Zaterdag deden we overdag vrij weinig we hebben Banff bekeken om te shoppen en naar de kapper geweest, eindelijk! En in de avond erg gezellig gehad in de bar. Zondag deden we een beetje hetzelfde als vrijdag alleen dan wat dichterbij Banff. Dus weer een aantal prachtige locaties bekeken. Ook een wandeling van ongeveer in totaal 2 uur en 18 minuten gedaan de berg op.
Het leuke aan reizen is onder andere alle mensen die je leert kennen in de hostels en al de verhalen die je kan delen omdat je beide van reizen houdt. Veel vrienden aan overgehouden en gezelligheid op de dagen zelf. Ook zijn het van allerlei nationaliteiten en me Engels wordt al beetje bij beetje beter als dat het al was. Nu nog me Spaans straks! Op zondag avond was er een kroegentocht vanuit ons hostel dus met een clubje van ongeveer 25 mensen gingen we naar 3 verschillende kroegen erg gezellig gehad en heel wat af gedanst. Dag erna is dan altijd wat minder. Gelukkig heb ik geen last van katers maar we moesten evengoed 11 uur ingepakt en klaar zijn om uit te checken. We reden naar Golden een klein plaatsje in de Rocky Mountains. Hier verbleven we voor 4 nachten in een mooi Airbnb appartement. En zijn we dus gaan hiken in de omgeving van de verschillende nationale parken. Helaas was het wel slecht weer veel regen en de kou blijft waarschijnlijk nu ook wel hangen rond de 0 graden.
Maar dat mag de pret niet onderdrukken want de omgeving is erg mooi en de meiden zijn ook erg gezellig. Dus elke dag was een beetje uitzoeken waar het minst regent en of het een hoge en zware route was. Ondanks dat dus evengoed gelachen en genoten. Ook veel kaartspellen gespeeld. Een paar erg mooie plekken gezien zoals de Wapta Falls. (Je kan meer foto’s zien en me volgen op Instagram:schuitemakerchris en op mij Facebook). Op vrijdag reden we door naar Jasper hier verbleven we weer in een hostel voor de komende dagen. Een erg mooie route naar Jasper. Ook omdat er veel sneeuw is gevallen maar de bergen geven het een indrukwekkend plaatje. Moet hier zeker een keer terug komen in lente of zomer dan zijn ook alle hike trials open.
In Jasper aangekomen rond 5 uur en dus gereed maken voor diner. Eet gelukkig met de meiden weer wat gezonder als op de boerderij. In de avond gingen we naar een soort klein festival waar je de sterren (milkyway) goed kan bekijken. Hier hebben we bij het kampvuur wat gezongen, wel erg koud.....
Elke dag weer een mooie plek uitzoeken om te wandelen. Maar omdat Julia niet helemaal top fit was moesten we ons af en toe aanpassen. Heel veel verschillende meren bekeken in de omgeving van Jasper zoals Lake Annette, Lake Marline, Lake Pyramid enzo. Op maandag ook een wandeling gedaan eigenlijk naast Jasper samen met Marie een langere route. Even een schrik momentje want tijdens de wandeling zag ik iets bewegen en stopte we om te beslissen wat te doen. En toen zagen we het weer (gelukkig weg van ons) bewegen. En ik ben er best wel zeker van dat het een wolf was. Dus een beetje bangig voor de volgende kilometer gelopen. Terug in het hostel vroeg ik of het mogelijk was dat het een wolf was. En hij zei dat het zeker mogelijk was!! In ieder geval gewoon overleeft en op de juiste manier gehandeld.
Elke dag wel rond de 10 km of meer gelopen dus al veel gezien. Dinsdag was de laatste volle dag in Jasper, we reden naar BC naar Mount Robson om daar een lange wandeling te maken. Erg mooie omgeving en na 9 km haakte Marie af omdat ze last had van haar voet. Julia en ik gingen nog 2 km verder tot watervallen. Maar nu moesten we nog dezelfde route weer terug ook. Dus in totaal ruim 22km gelopen. En waren we dus kapot toen we terug kwamen in het hostel. Niemand had natuurlijk zin om te koken dus nam ik de dames mee uit eten. Woensdag reden we weer terug naar Banff met weer dezelfde schitterende route. In Banff zijn we in de avond uit gegaan met een aantal mensen die we 2 weken terug al hadden ontmoet. Dus donderdag waren we een beetje brak en deden we niet zo gek veel. We zijn wel gaan schaatsen op een ijshockey veld. Hierna hebben we voor mij een nieuwe jas gekocht omdat die van mij is gestolen in Jasper. Hierna zijn we door gereden naar Canmore om daar de stad even te bekennen. De laatste volle dag in Banff deden we een wandeling naar de Stanley glacier. Weer een mooie wandeling en weer rond de 10 km gelopen. In de avond de zonsondergang bekeken in Lake Louise. En uiteraard in de avond uitgegaan voor de laatste keer. Erg gezellig gehad en zaterdag ochtend de dames uitgezwaaid na ruim 2 weken met elkaar. Ik bleef nog 1 extra nacht hier in Banff en dan reis ik ook weer door. Ik ging zondagmiddag met de Greyhound Bus naar Kelowna hier verblijf ik 1 nacht om vervolgens maandagochtend vroeg verder te reizen naar Osoyoos. Beetje verkeerd gepland van mij kant maarja het is zoals het is. In Osoyoos werd ik opgepikt door mijn nieuwe host family. Ik ga hier op de wijngaard werken en wat meer leren over de wijnen voor ongeveer een maand.

  • 30 Oktober 2017 - 20:15

    Georgette Tavenier:

    Wat een leven, wat een reís, wat gaaf! Veel plezier!

  • 30 Oktober 2017 - 20:51

    Ingrid Helmerhorst:

    Wat een mooi verhaal. Heerlijk genieten van alles wat er nog op je pad komt!!

  • 30 Oktober 2017 - 21:29

    Sandra:

    Wauw Chris. Klink fantastisch allemaal. Ik heb ook prachtige foto's van je gezien op facebook. En nu in de wijngaarden. Straks word je nog een wijnkenner. Veel plezier de komende weken.

  • 31 Oktober 2017 - 12:20

    Sylvia:

    Ik ben zeer benieuwd wat je op de wijngaard moet doen. De druiven zijn al geplukt lijkt mij.

  • 31 Oktober 2017 - 16:22

    Elja:

    Klinkt tof allemaal Chris. Have fun! Niet te veel wijntjes drinken he ;)

  • 31 Oktober 2017 - 18:58

    Dick:

    Hallo Cris
    Zoals we het laatste bericht van je lazen, dan geniet je daar prachtig
    van alle natuur , meschien ook nog van levende natuur,
    maar je houd je wel knap hoor
    Nou lekker de wijn in het zal ons benieuwen wat je daar weer meemaakt.
    Hier gaat alles ze,n gangetje, en wachten maar weer op Sinterklaas.
    Groete Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Een halve wereld reis. Beginnen in IJsland samen met me broer Niels die vervolgs ook mee gaat naar Canada. Waar we gaan genieten van zijn Dwarf Games. Hierna gaat Niels naar huis en blijf ik in Canada hangen om vervolgegs al zuiderlijker te gaan tot en met Zuid-Amerika.

Actief sinds 26 Juli 2017
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 11003

Voorgaande reizen:

26 Juli 2017 - 29 Mei 2018

Mijn eerste echte lange reis

Landen bezocht: