Canada, wat een avontuur! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu Canada, wat een avontuur! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Canada, wat een avontuur!

Door: Chris Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 Januari 2018 | Canada, Vancouver

Reisverslag nummer 8.

De route naar Vancouver duurde langer dan gehoopt. Ik had al vanaf het begin een vertraging maar omdat het op sommige delen veel had gesneeuwd was de vertraging inmiddels opgelopen tot een uur. Dit maakte eigenlijk voor mij niet zo gek veel uit maar kwam dus pas aan in me hostel rond 23.27. Ben dus eigenlijk vrijwel meteen gaan slapen.
Op zaterdag ben ik de hele dag opgetrokken met me Engelse kamergenoot. Dus hebben we de stad wat bekeken en in de avond een biertje gepakt en uit eten geweest met 4 gasten uit Australië, 2 uit US. Leuk clubje en was erg laat geworden met veel alcoholische versnaperingen. En leuke mensen ontmoet in een bar. Bleef ook niet in het hostel slapen.... Dus was op zondag best vermoeid, evengoed wat bekeken van de stad (Granville Island) en naar een ijshockey wedstrijd geweest Vancouver tegen Calgary. Ondanks dat Vancouver dik verloor toch een leuke ervaring. Op zondag avond niet veel gedaan. Waren nog kapot van zaterdagavond. Op maandag ochtend nam ik afscheid van de gasten met wie ik het weekend optrok in Vancouver. En ben ik naar het treinstation gegaan rond 10.32. Want moest de metro/trein pakken dan de bus naar de haven en vanuit daar de ferry naar Victoria. Om daar over te stappen op een andere ferry naar Salt Spring Island. Dus na heel wat vervoersmiddelen en uren kwam ik aan op het eiland om 15.41. Hier pikte het Nederlandse gezin mij op. Zijn 2 vrouwen; 1 uit Canada en de andere uit Nederland dus we spreken eigenlijk beide talen. Ze hebben 2 kinderen beide 6 jaar. Werd leuk ontvangen en ik verblijf in een Airstream een soort bus/caravan, echt super tof om dat mee te maken. Leef een beetje op de berg achter hun huis, net voor het bos. Ze zeggen dat af en toe de reeën om je Airstream kunnen staan in de ochtend. Ik eet in de avonden wel met het gezin mee. En heb ze al leuk leren kennen op de eerste avonden. Kan het al goed vinden met de 2 jongens.
Ik start elke dag rond 10.00 en hoef eigenlijk maar 4 uurtjes te werken maar omdat het wel leuk werk is werk ik elke dag iets meer. Ze hebben een klein huisje en Vivian (de Nederlandse vrouw) is erg handig en breid het huis helemaal zelf uit. Zo zijn we nu met de badkamer, sauna, slaapkamer en meubels bezig. Wat ook wel leuk is, is dat heel veel hout van hun eigen land komt.
En af en toe ben ik een Lumberjack en zaag en hak ik wat hout voor de open haard.
Kerst was hier wel anders in een minder leuke zin dan. Want had er misschien ook wel meer van verwacht. Maar we hadden kerstavond een iets luxere diner, maar niets meer. En op kerstochtend kregen de jongens hun cadeaus (ik kreeg een lekker Salt Spring Biertje) en heb ik ze geholpen met het maken van hun Lego dingen. Maar ook in de avond een luxere diner en dat was kerst! Want 2de kerstdag was als alle andere dagen weer wat werken.
We gingen tussen kerst en oud en nieuw nog op een avond toen het eb was oesters gaan rapen en later koken en heb hem ook geprobeerd maar ook nooit meer, ieghhl. Op oudejaarsdag na een paar uurtjes houtzagen in de ochtend zijn we in de middag gaan wandelen een berg op met een prachtig uitzicht. In de avond zijn we voor een aantal uurtje naar vrienden van hun gegaan. En ook hier had ik het naar me zin en kon ik het goed vinden daar met de mensen. Nu gingen we alweer terug naar huis rond 23.00 vanwege de kinderen die op waren (eerlijk gezegd kon het ook nog wel eens de ouders zijn). Dus ik was al weer terug in me Airstream om 23.30 en dit heb ik denk ik nog nooit meegemaakt op oud en nieuw dat ik zo vroeg in me bed lag. Nu is het in Nederlandse tijd 08.30 dus dat is dan wel weer een normale tijd op oud en nieuw. Maar hoe dan ook dit is niet hoe ik oud en nieuw had verwacht hier. Ik vind de Nederlandse versie puur beter. Want ze maken er hier niet een groot feest van zoals in Nederland dus geen vuurwerk etc. Jammer, maar ook weer meegemaakt op een andere manier.
En dan is het alweer 2018, tijd gaat toch wel snel! Vandaag 1 januari deden we een aantal wandelingen met prachtige uitzichten (daarin tegen ben ik denk ik ook nog nooit zo fit geweest op 1 januari). Zo zijn we naar het hoogste punt gegaan van Salt Spring Island en een paar mooie foto’s weten te maken. Was vandaag mij laatste dag hier dus vandaar dat we een paar leuke dingen gingen doen. Op dinsdag 2 januari afscheid genomen van de familie en op de boot gezet na 2 leuke weken met deze familie want ondanks dat de feestdagen iets minder waren. Heb ik toch een leuke tijd er omheen gehad.
Ik kwam aan na de ferry en bus aan bij me hostel in Victoria (Vancouver Island) rond een uurtje of 15.53. Dus kon nog een beetje de stad verkennen voor dat het echt donker is om 17.00. Het is erg rustig in het hostel en veel oudere mensen. Dus vermaak me zelf prima met een film en me sudoku. De volgende dag de stad wat doorgelopen de toerist uithangen. Heb even een wedstrijdje Engels voetbal gekeken en wat nieuwe kleren gekocht. Geen goeie dag voor de portemonnee maar een paar nieuwe onderbroeken, sokken, broek en shirt was wel echt nodig na dik 5 maanden! De donderdag heb ik weer een wedstrijdje Engels voetbal gekeken en ben ik naar het zwembad gegaan. Hier dus wat baantjes getrokken om toch een beetje te sporten en mocht ook gebruik maken van de sauna, stoomhok en hottub. Was dus ook relaxen.
En op vrijdag ben ik in de ochtend vertrokken naar de Vancouver. En weer na bussen, boot en trein kwam ik weer in het centrum aan van Vancouver rond 15.00. Even lekker luieren en me kamergenoten ontmoet en weer iemand uit Australië en Engeland. Vrijdag avond even met elkaar een happie gegeten en zouden maar voor 1 of 2 biertjes gaan. Maar de Engelsman (Will) en ik hadden het erg naar ons zin dus werden het er ongeveer 10 en 2 uur dat we terug kwamen. Hij miste hierdoor zijn bus de volgende dag om te skiën. Dus hebben we de dag samen doorgebracht door als toeristen in Vancouver te lopen en hebben we Stanley park bekeken. In de avond zijn we nadat we in het hostel een paar drankjes deden in de avond met z’n 2e naar de club gegaan. Erg gezellig en weer lekker laat geworden. Zondag uitchecken en zijn we naar Calipano park gegaan want beide moesten we pas zondag avond weg. Dus daar de dag doorgebracht en in de avond naar de busstation gegaan. Om hier de bus te pakken van 12 uur in de nacht. Dus na een erg vermoeide nacht met geen slaap in de bus kwam ik in de ochtend aan in Osoyoos om 8.49. Hier werd ik opgepikt door Addie (de nanny). Ze waren erg blij met me hiervoor met het soort van renoveren van de bovenverdieping. Dus nu was de begaande grond aan de beurt. Dus nam meteen de leiding over en was het tijd om weer te schuren en schilderen. Er kwam op maandag ook een nieuwe helper aan uit Frankrijk en dit vertelde ze mij niet voor dat ik kwam omdat ze anders te bang waren dat ik niet meer zou komen. Omdat de laatste helper uit Frankrijk geen woord Engels sprak en niet zoveel kon. Maar deze Franse jongen kan al wel wat meer. Maar zijn Engels is ongeveer van hetzelfde niveau, vrijwel niks dus! Dus dat is gewoon weer erg klote.
Maar het werk vond ik wel weer leuk. Dit was ook 1 van de redenen dat ik terug ging voor een weekje. Want de hele beneden verdieping kreeg een hele andere kleur. En dus veel schuren, tapen en schilderen. En kreeg de leiding dus vond het ook wel weer leuk dat ze aan mij vragen wat ze moeten doen Hahah. Heb dus heel veel uren in het opknappen gestoken want mijn doel was om het in een week te doen. En bijna gelukt op 1 laagje na.
In mijn laatste weekend hier in Canada (Osoyoos), gingen we vrijdag uit eten en een paar drankjes doen in een bar. Addie haar vader kwam haar opzoeken die had ze ook al een jaar niet gezien. En hij betaalde de hele avond drank voor ons (best wel rijke man en houd misschien ook iets te veel van de drank)! Zaterdag avond gingen we een pizza eten bij Alana de Australische nanny. Hierna vroeg Addie en haar vader weer of naar de kroeg kwamen. En daar ben ik niet vies van. Maar deze avond kregen we nog meer drank van hem en eindigde hij met een rekening van zon $450. We hadden ieder zon 10 schotjes tequila en Jagerbombs. Dus hakte er wel in. Sommige hielden het ook niet binnen. Haha (ik niet hoor). Ik bleef de nacht bij Alana en zondag niet zo heel veel gedaan beetje geklust. Op maandag middag kwamen Mike en Nicole terug van hun werkvakantie en kon ik ze nog even zien en spreken om vervolgens in Penticton te worden afgezet waar ik de nacht bus nam naar Vancouver. Ik kwam aan op het vliegveld al om 6 uur in de ochtend. Maar een bus kater had ik me vlucht gemist. Dus moest helaas 8 uren wachten op me vlucht. Hoorde allemaal van die verhalen dat wanneer je de USA in wil dat ze nogal een vragen kunnen stellen en streng zijn gelukkig heb ik daar geen last van gehad. Misschien omdat ik vanuit Canada kwam of geluk had met de security. Ben nu aan gekomen in San Fransisco waar ik een paar dagen in een hostel verblijf om de boel al iets te verkennen voordat Thijs en Maarten mij komen opzoeken en we aan onze roadtrip beginnen.

  • 17 Januari 2018 - 18:40

    Elja:

    Veeel plezier met elkaar

  • 17 Januari 2018 - 19:47

    Sandra:

    Jammer van de enigszins mislukte feestdagen, maar dat leek je pret niet te drukken. Zo te lezen een goeie tijd in Canada gehad en veel leuke mensen ontmoet. Ik hoop dat je net zoveel succes heb in Amerika. Veel plezier en een dikke knuffel van mij.

  • 19 Januari 2018 - 11:40

    Sylvia:

    Wat weer een prachtig verhaal. Niet vies van de kroeg :) ha ha. Vlucht gemist?? dit had ik nog niet eerder mee gekregen. Super voor je dat Thijs en Maarten vandaag bij je komen Chris. Ik wens je ontzettend veel plezier tijdens jullie roadtrip.

  • 21 Januari 2018 - 10:16

    D Schuitetemaker:

    Hallo Cris even een levensteken van Opa en Oma.We hebben hebben net het verhaal
    van jouw gelezen, en het is prachtig dat je zo lekker geniet,en van alles meemaakt.
    Hier draait het wel wat door , de komende week zullen we beginne te opknappen want de ogen worden
    geopereerd aan staar ,maar dat is niet zo erg.
    Ja joh we worden oud en stam, maar blijven ademhalen.
    Crhis als alles achter de rug is dan laten we weerwat van ons horen
    Veel stetkte en geniet lekker door .
    Gr Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Een halve wereld reis. Beginnen in IJsland samen met me broer Niels die vervolgs ook mee gaat naar Canada. Waar we gaan genieten van zijn Dwarf Games. Hierna gaat Niels naar huis en blijf ik in Canada hangen om vervolgegs al zuiderlijker te gaan tot en met Zuid-Amerika.

Actief sinds 26 Juli 2017
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 11010

Voorgaande reizen:

26 Juli 2017 - 29 Mei 2018

Mijn eerste echte lange reis

Landen bezocht: