IJsland, Canada - Reisverslag uit Guelph, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu IJsland, Canada - Reisverslag uit Guelph, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu

IJsland, Canada

Door: Chris Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Chris

13 Augustus 2017 | Canada, Guelph

Op 25 juli 2017 vertrokken uit Andijk om half 10 met de auto waar vervolgens
vanaf Schiphol vlogen om 14.00 naar Reykjavik. Hier kwamen we aan om 15.00 waar we na het ophalen van de koffers naar de Blue Lagoon zijn gegaan. Erg mooi natuurbad. Lekker warm, drankje doen in het water, moddermasker en een stoombad gepakt. Terug om 20.00 en om 21.00 in het hotel die wel een klein kamertje levert, maar goed dat is maar voor een paar nachten.
Op 26 juli rond 7 uur opgestaan, ontbijten en op onze 2de
tour begonnen om 9:00. De Golden Circle Classic! Eerst een deel van een natuurpark bezocht. Dit was bij een meer dat het helderste water heb ter wereld. Erg mooie omgeving. Hierna door naar de waterval ook weer zeer mooi. Ook troffen wij het met een geweldige zonnige dag! Dan nog als kers op de taart gingen we nog langs de geiser. Deze spuwt elke 5 min water in de lucht dat op een hoogte komt tot ong. 35 m. We kwamen terug bij het hotel rond een uur of 17.47. Even douche en naar een restaurant dicht bij het hotel. Daarna klaar maken voor morgen en op tijd de ogen gesloten.
27 juli is aangebroken rond half 7 voor ons. Na het ontbijt in het hotel werden rond 8 uur opgehaald voor onze zuidelijke excursie. Eerst langs een paar prachtige plekken met watervallen. En na de middag kwamen we aan bij de glacier. Hier gingen we met onze uitrusting overheen wandelen wat een erg mooie en leuke ervaring was. Maar de pret was na de glacier nog niet over want we gingen nog naar het zwarte strand bij de oceaan. Ook weer een spectaculaire omgeving en een zeer mooi landschap. Hierna wel weer richting Reykjavik, dit duurde helaas wel 3 uur dus we kwamen pas terug aan rond 21.00 dus meteen doorgelopen naar een dichtstbijzijnd eetcafé waar we dus ff snel hebben gegeten en weer naar het hotel.
28 juli, vandaag op het programma: whale watching! Nu maar duimen op mooi weer zoals de afgelopen dagen. Maar nee hoor, wanneer Chris op zee gaat lijkt het altijd wel slecht weer te zijn net als in Australië. Bij aankomst werd er meteen verteld dat het een erg ruige zee was vandaag. Dus dan maar hopen dat we er goed vanaf komen. Pilletje innemen en mooi zitten was voor Niels het geval en gelukkig kwam hij er goed uit vandaan. Ik ging het dek op om daar in de volle wind de oceaan te bekijken. Helaas waren er geen walvissen te zien. Ik heb wel me broek vol gelachen om een groep meiden, zagen er leuk uit helaas na de reis niet meer. Want bij elke golf op zee kwam er ook een golf uit een aantal van hun monden. Hun gezicht sprak boekdelen: “nee waarom nog een golf!!”. Na de reis was al hun mascara uitgelopen, hun haar helemaal wild en hun gezichten op onweer. Ik heb me dus evengoed kotselijk (kostelijk) vermaakt.
Hierna de dag wat vermaakt door wat te chillen. In de avond weer in een restaurant gegeten vlak bij ons hotel (leuke serveersters). In de avond koffers in gepakt en op tijd slapen.
29 juli is de dag dat we naar Canada vertrekken. Met goeie moed uit pan bed gestapt om 6 uur om na het ontbijt om 7 uur naar het vliegveld te gaan. Tot nu toe verloopt alles soepel ook in Hey vliegtuig alles goed. Tot dat we op Canadese bodem landen, werd ik van beveiliging naar beveiliging gebracht en wel 5x me verhaal moeten doen, waarom ik geen ticket terug heb. Uiteindelijk na tijdje daar te hebben gezeten mochten we door naar ons hotel. Ff de omgeving verkend en in de avond heel even de stad in om wat te eten hierna weer naar hotel. We zijn nog erg moe van reizen (en voor mij slechte nachten).
30 juli, werden we al vroeg wakker, was 34 graden in onze kamer! Dus oprijd er uit formule 1 kijken en ontbijten en rond 10 uur de stad in om de toerist uit te hangen! We hebben de CN tower van binnen en buiten bekeken. En de omgeving een beetje. Boodschappen doen. En dat was de dag wel een beetje.
31 juli, helaas weer slecht geslapen. Vandaag uit checken en met de locale bus naar Guelph toe. De bus verliet Toronto om half 11 en kwamen aan in Guelph aan om 12 uur. Duurde wel even voor dat we wisten welke bus er naar ons hotel ging. Dus uiteindelijk rond half 2 bij hotel aangekomen. Zitten wel wat verder van de stad af. Maar is wel erg luxe! Eind van de middag de stad even bekeken en gegeten. In de avond wouden we naar de bios maar films draaide wat laat.
1 aug, jeeehhhjj al een week volgehouden! Vanochtend erg goed ontbijt gehad in hotel. Dus we konden er weer tegen aan. Dus….. wassen maar. Na een wasje te hebben gedraaid gingen we naar de supermarkt.

Hierna hebben we weer vrij weinig gedaan. Een opwarm maaltijd in onze magnetron gestopt en na het eten naar de bioscoop. Gelukkig niet heel ver van ons vandaan, is lopend te doen. We gingen naar de film Dunkirk. Is wel apart in de bioscoop want je krijgt geen stoel aangereikt dus wie het eerst maalt. We zaten niet heel beroerd maar de film was dat ook zeg maar….. bedankt Niels, als je nog eens een goed idee heb