Canada, Alberta, Greengrove - Reisverslag uit Edson, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu Canada, Alberta, Greengrove - Reisverslag uit Edson, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Canada, Alberta, Greengrove

Door: Chris Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Chris

21 Augustus 2017 | Canada, Edson

dinsdagmiddag om half 3 de bus gepakt naar het vliegveld met z’n 2e. Hier zijn we gebleven tot en met het avondeten. Toen heb ik Niels de weg gewezen en ben ik naar mijn hostel gegaan in Toronto! Was wel even slikken met het afscheid voor mij omdat het natuurlijk nu pas echt begint voor mij. Bij aankomst van me hostel, was het nou niet echt een geweldig hostel ofzo maar goed is maar voor 2 nachten. Zit iets buiten het centrum in Chinatown!
Op woensdag waar ik nog een hele dag in Toronto zit, ben ik een paar uur gaan lopen door de stad. Hier door kom ik er al meer achter dat ik geen stadsmens ben! In de avond gaan eten bij een Portugees restaurant in Chinatown! Wauw… onder het genot van een biertje en een voetbal wedstrijd op tv. Dus na 2 toch wel erg beroerde nachten me tassen ingepakt en op doorreis gegaan naar Edmonton. Deze vlucht duurt evengoed nog 4 uren, en dan zit ik in het midden van Canada. Kun je nagaan hoe groot het is!
Na een uur vertraging kwam ik in mijn hostel aan rond 5 uur locale tijd in Edmonton (kun je nagaan hoe lang de dag duurde). In mijn hostel ontmoeten ik meteen een Australiër en een Belg. Na wat poolen en boodschappen gingen we uit voor een biertje en een hapje met een Schot, Brit, Belg, Australiër en ik. Gelukkig niet al te laat gemaakt want kan na 2 beroerde nachten wel een goeie nachtrust gebruiken. Hostel is trouwens oké.
Helaas weer niet een goeie nachtrust gehad. Erg veel snurkers in de kamer. Maar gelukkig geeft het reizen elke dag weer voldoende energie om de dag door te komen. Ben vandaag even de stad in geweest met de Belg. Hij zit hier al 6 weken zich te vervelen dus die weet inmiddels de weg wel hier. Dus we zijn even in het centrum geweest en in een typisch Amerikaans(Canadees als je wil) game centrum geweest waar alles mogelijk is en enorm groot. Heb hier niks gedaan want ben geen gamer. De Belg wel!!! In de avond was er een bbq van het hostel (1 broodje worst, yeejjh)
In de avond dus me spullen gepakt om met de nachtbus naar Niton Junction te gaan. Dit is eigenlijk een tankstation langs een hoofdweg. Maar hier zou ik midden in de nacht worden opgehaald door Pat, de eigenaar van het bedrijf waarvoor ik ga werken. Alleen Pat wist van niks dus die stond er ook niet midden in de nacht. Na mobiel toch maar het huistelefoonnummer gebeld en warempel hij nam op. Dus hij kwam en gaf me midden in de nacht een hele rondleiding door zijn enorme huis. Dus om half 5 ong. lag ik te slapen om vervolgens om 8.00 aan het ontbijt te zitten want er moet ook worden gearbeid. Het huis en het terrein is wel precies hoe ik me had voorgesteld typisch cowboy ranch. Ook Paten zijn 33 jarig jongere vriendin, Anita zijn erg vriendelijk. Wel is Pat erg strikt op de regels in en om het huis. Alles moet precies staan zoals het stond. Maar dit moet wel goed komen. Wat wel jammer is, is dat er maar 1 andere helper is en er waarschijnlijk ook niks meer bij komt. Maar goed, eerste werk dag was leuk en al veel gezien en gelachen. Zelfs al in een truck, Quad en een soort bulldozer gereden. Mooi man! We gaan binnenkort ook nog kamperen voor een week en zal ook leren paard rijden. Maar omdat we gaan kamperen zullen we wel de dagen moeten inhalen dat we kamperen. Dus de 2de dag op zondag moesten we ook aan de gang. Nu vind ik dat niet zo erg want dan ben je lekker bezig. Mooi tussen de paarden en de 2 honden die ze hebben.

  • 21 Augustus 2017 - 05:32

    Georgette:

    Wat een andere wereld daar, succes met je job en veel plezier!

  • 21 Augustus 2017 - 07:31

    Anneke:

    Een goede tijd toegewenst met alle nieuwe activiteiten, ervaringen en ontmoetingen!

  • 21 Augustus 2017 - 09:54

    Sandra:

    Hey Chris. Jammer dat je start niet zo succesvol was. Maar ik hoop dat je tijd op de ranch dat goed zal maken. Ook hoop ik voor je dat dr toch onverwachts wat meer mensen langs zullen komen waar je leuke contacten mee kan opbouwen. Veel plezier.
    Groet Sandra

  • 22 Augustus 2017 - 13:16

    Sylvia:

    Wat leuk Chris dat het is zoals je had gedacht. Je hebt toch oordoppen in je tas gedaan tegen het gesnurk van mede hostel gebruikers :)

  • 25 Augustus 2017 - 12:19

    OMA EN OPA TENSEN:

    IK HEB JE VERSLAG GELEZEN.
    WAT EEN REIS HEB JE GEHAD.
    EN WAT BEN JE EEN STEUN GEWEEST VOOR JE BROER MET DE SPELEN.
    NU MOET JE ECHT GAAN WERKEN,NOU JE DOET NIKS LIEVER.
    EN VOORAL GEVARIEERD WERK, ZIET ER ERG GOED UIT
    EN JE HEBT NIET VEEL NODIG OM HET GEZELLIG TE HEBBEN .
    BEN JE ZELF AL.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Een halve wereld reis. Beginnen in IJsland samen met me broer Niels die vervolgs ook mee gaat naar Canada. Waar we gaan genieten van zijn Dwarf Games. Hierna gaat Niels naar huis en blijf ik in Canada hangen om vervolgegs al zuiderlijker te gaan tot en met Zuid-Amerika.

Actief sinds 26 Juli 2017
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 10993

Voorgaande reizen:

26 Juli 2017 - 29 Mei 2018

Mijn eerste echte lange reis

Landen bezocht: