Fickle lake en de Farm - Reisverslag uit Edson, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu Fickle lake en de Farm - Reisverslag uit Edson, Canada van Chris Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Fickle lake en de Farm

Door: Chris Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Chris

04 September 2017 | Canada, Edson

Het werk is op zich prima te doen, simpel en geluk afwisselend. Wel hard werken, daar zorgt Pat wel voor met zijn woeste stem af en toe. (Niet naar mij uiteraard). Buiten werk om leer ik wat kaartspelletjes met het gezin en buiten heb ik leren jagen, ,met een echt geweer uiteraard. Als we hier zijn doen we het ook wel op de Wilde Westen manier.
Het huis is best groot, beneden slapen ik en een Taiwanese jongen apart in beide een 4 persoons stapelbed kamer. En hebben we een chill ruimte waar in een pooltafel staat en wat fitness aparaten die ik af en toe gebruik. Boven is een ruime keuken met een zithoek. Daarnaast een enorme tafel waar we aan eten. Ook de woonkamer is groot en net zo als het hele huis heb de woonkamer het meeste weg van het Wilde Westen. Overal waar je kijk zie je wel spullen van het Wilde Westen en ook heel veel opgezette dieren van beren tot rendieren noem maar op. Over het hele huis hebben we 4 koelkasten en zijn we vrij om ten alle tijden om te pakken wat we willen. Dit hoef je geen 2x te zeggen tegen mij! Ook hebben we een special poker tafel in een hoek want daar houdt Pat enorm van. Dus we moeten hem zo nu en dan laten winnen.
Je moet eigenlijk een beetje met Pat leren omgaan, hij kan erg boos of raar uit de bocht komen maar wanneer je gewoon laat zien dat je wilt leren en hard werken is hij zo erg nog niet. Dus gelukkig zit ik wel goed.
Ook hebben we wel dezelfe humor, daar vinden we dus ook onze klik mee. Thuis sta ik een beetje bekend om mijn ego maar de mensen hier.. Wauw! Wat zijn ze vol van hun zelf over wat ze hebben opgeboud en hebben gedaan in de historie.
Ik probeer wel zo veel mogelijk te doen met de familie en gelukkig wisselen ze veel af. zo gaan we af en toe naar de visvijver om daar bij het kampvuur te zittenen broodjes worst te eten, spelletjes doen (dobbelen en kaartspellen), balletjes trappen, poolen noem het maar op.
1 ding is wel IRRITANT de Taiwanees smakt als een malloot! Niet normaaal heb nog nooit iemand zo zien eten. Piet zou hem al lang al een corricerende tik hebben gegeven. Gelukkig is dit tot nu toe het ergste irritatie puntje dus dat zit nog wel goed.
Onze werkdagen zijn van 9 tot 4 uur met een uur lunch pause tussendoor. En dit voor 6 dagen in de week. Om zo 'gratis' te leven op de boerderij.
Er werd ons vorige week verteld dat een keer gaan kamperen en die dagen moeten we dan inhalen op zondagen.
Op Vrijdag 25 augustus werd ons verteld dat we later die dag zullen gaan kamperen voor een aantal dagen. Gelukkig was het dichtbij, even ruim een uur rijden. We zaten erg afgelegen bij een redelijk groot meer. Hier zaten we mooi elke avond bij het kampvuur spelletejs te doen onder het genot van een biertje uiteraard. We hadden ook hun (toch wel grote) boot mee genomen, dus hebben we ook te tijd om het water uitgezeten. Hier ook weer mooi zitten en dom kijken en achter de boot in een band zitten. Dit heb wel helaas het leven gekost van mijn GO-pro (god zege met hem op de bodem van het meer). Dus zal wanneer we terug zijn een nieuw moeten aanschaffen.
Een erg mooie en rustgevende omgeving. Ben ook gaan kano varen en de rust en stilte die je dan heb is erg lekker. Naast alle rustgevende dingen heb ik ook mijn skills voor het houthakken verbeterd want het vuur gaat niet vanzelf aan.
De Canadese houden wel erg van vlees dus van allerlei (vette) dingen gegeten van in de ochtend tot in e avond. Kan het wel hebben, denk ik....
Op disndag gingen we weer terug naar de Ranch, nog even in de stad Edson rond gekeken. Terug op de Ranch begon het leven weer gewoon weer als voor het kamperen. Je raakt hier wel snel in de war met de dagen omdat elke dag toch wel redelijk hetzelfde is en we niet echt weekend hebben. o ja, op zaterdag 2 September nam Pat ons wel mee uit eten in de stad Edson, toch nog weekend gevoel! Jeeijjhh.
Er komen binnekort ook een aantal projecten aan waarbij me de bomen op de plek zelf gaan planten, dus een ander avontuurtje.

  • 04 September 2017 - 21:16

    Sandra:

    Dit is wel een heel kort reisverslag. Heb je een leuke kampeer week gehad? Nog beren gezien? Of ergens op geschoten?

  • 05 September 2017 - 06:13

    Chris Schuitemaker:

    Ja als je voornamelijk op 1 plek zit gebeurd er nu gek veel. was wel een leuke 4 dagen hoor maar was niet echt een camping meer een plek aan het water. Want waren geen faciliteiten om te douche ofzo. Nee, nog geen beer gezien. Beter zoeken. Ja op eenkhoorns heel veel al. Maar ga binnenkort op rendieren.

  • 07 September 2017 - 11:38

    Opa En Oma:

    Cris je mail gelezen en je hebt het lekker druk maar hou het wel gezond die smakker geef je maar een zet
    want als de kruimels op jou brood komt dan is het niet meer te eten
    hier gaat alles goed gisteren hebben we gebakken aardappels gegeten met Niels en Mandy
    gr Opa en Oma

  • 18 September 2017 - 20:49

    Sandra:

    Hey. Ik kreeg een berichtje van je moeder dat je toch echt meer dan 3 regels had geschreven. Dus ik nog eens inloggen en jawel een heel verhaal! Top.
    Je wordt nog een echte cowboy. Is ook op je foto's te zien. Erg grappig. Vooral dat er maar 1 medereiziger is en die is nog hoogst irritant ook. hahahahah. Hoop dat er snel weer ander leuke mensen bijkomen.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Een halve wereld reis. Beginnen in IJsland samen met me broer Niels die vervolgs ook mee gaat naar Canada. Waar we gaan genieten van zijn Dwarf Games. Hierna gaat Niels naar huis en blijf ik in Canada hangen om vervolgegs al zuiderlijker te gaan tot en met Zuid-Amerika.

Actief sinds 26 Juli 2017
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 10999

Voorgaande reizen:

26 Juli 2017 - 29 Mei 2018

Mijn eerste echte lange reis

Landen bezocht: